Monday, March 16, 2009

Wajarkah..?

tatkala petunjuk, nasihat dan harapan dikongsikan kepada orang di sisi, persoalan ini timbul,

"bagaimana pula dengan diri sendiri..?"
"adakah saya masih dan sedang memperjuangkan perkara yang sama..?"

persoalan-persoalan ini menyentak minda.. mengelak daripada keadaan yang memaksa tidak membantu untuk menyelesaikan masalah yang menduga.. tambahan, kita perlu membuat perkara yang setaraf dengan kata-kata hikmat yang dihamburkan.. tidak boleh sekadar mulut menyebut, hati mengenang dan orang lain yang melakukannya.. tidak wajar begitu..

kadang-kala, pertimbangan dan tanggapan awal dan tanpa melakukannya secara praktikal tidak boleh dijadikan sebagai kesimpulan dan diakhiri dengan noktah.. lakukan dulu kemudian baru nyatakan kesimpulan yang terbaik.. kaedah ini akan memberikan impak yang mungkin berada di luar jangkaan dan membina semangat berjuang dan keyakinan diri..

2 comments:

  1. sesungguhnya aku amat tidak faham perkara yang cuba disampaikan oleh kau...ish2x

    ReplyDelete
  2. alamak. terkejut aku bila aku baca blog engkau. banyak yang aku tak faham. mana pergi bm aku? haizzz...
    bagi sikit tuisyen boleh tak?

    ReplyDelete