Sunday, March 15, 2009

Di Luar Dugaan..

Alangkah baiknya jikalau yang kulihat itu hanyalah fantasi dan bukannya realiti..!! aku akan berasa lebih gembira dan bahagia jika realiti itu bukan realiti.. namun sayangnya, realiti tetap realiti.. realiti ini telah mendapat tafsiran otakku yang kukira susah untuk dilupakan.. dan realitinya, aku mungkin akan bertindak mengikut realiti yang telah terjadi.. harapanku, realiti ini tidak dinafi, diketepi dan dibiarkan sebegitu saja.. kerana realiti tetap realiti..

tetapi, hatiku terisi dengan kegembiraan pada masa ini.. dengan kepuasan hati dan jiwa yang mampu mengukirkan senyuman.. meringankan bebanan minda dan hati yang amat menekan sebelum ini.. aku tidak berkira dengan perkara yang telah terjadi buat masa ini kerana perkara itu tidak bermain-main di kotak fikiranku.. namun tidak dapat kujamin pada hari tersebut yang akan tiba; barangkali aku tidak akan mengabaikan peluang untuk mengolah kejadian itu demi kesempurnaan pada masa hadapan kendatipun mungkin kecaman dan bisikan sindiran daripada orang sekeliling akan didengari.. aku merasakan bahawa olahan yang boleh membawa kepada perubahan yang positif adalah lebih penting berbanding dengan pandangan liar orang lain yang mungkin tidak bersetuju..

harap-harap, penjelasan yang diberikan mampu menyejukkan hati yang panas membara pada hari itu.. bukan hatiku saja, malahan yang selainnya juga.. mungkin perkara ini tidak lagi diketahui mereka sehingga kini dan barangkali selama-lamanya.. namun jangan bangga diri.. sukar untuk diterima penjelasan yang tidak relevan.. pandai-pandailah membawa diri..

...in dilemma..!! (#_#)

No comments:

Post a Comment