Saturday, March 7, 2009

AKHIRNYA SAYA MEMILIKI BLOG SAYA SENDIRI...

Hola..! kepada kawan-kawan saya, jangan terperanjat.. sungguh pandangan kalian semua.. betul...!! saya memiliki blog saya sendiri sekarang... hehe mungkin dahulu saya agak ketinggalan dari segi teknologi, namun sekarang saya berharap saya sedang berada dalam arus perubahan untuk menuju ke arah penimbaan pengalaman dengan semaksimumnya dan lantas, kecemerlangan saya kira... kakaka kononnya la.. moga-moga bisa berjaya...

Sebagai pembuka mukadimah untuk kali yang pertama ini, inginlah saya menyatakan beberapa perasaan yang terbuku di hati dan perkara...

Pertamanya ialah kegembiraan dan kepuasan kerana akhirnya saya memiliki blog sendiri dan boleh menjadikan blog ini sebagai landasan bagi saya meluah atau melontarkan pendapat saya dalam pelbagai ranjau kehidupan saya atau orang-orang di sekeliling saya yang telah ditempuhi atau bakal mendatang.. haha boleh juga saya mengasah penguasaan Bahasa Melayu saya balik melalui penulisan saya di dalam blog ini.. mungkin saya akan menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa prima saya dalam penulisan blog saya ini.. sebabnya cukup mudah dan saya percaya dan yakin bahawa sahabat-sahabat saya juga bersependapat dengan saya iaitu saya lebih ekspresif kalau menggunakan Bahasa Melayu... hehe jangan khuatir, akan saya selit juga Bahasa Inggeris dan bahasa-bahasa lain sebagai medium pengantar; hendak menguasai bahasa yang lain juga..

Keduanya, kalian boleh memberi atau meninggalkan komentar jikalau mahu ( amat dialu-alukan kerana mengharapkan interaksi dan pertukaran pendapat ).. haha nampak macam saya akan buat projek gergasi pula dengan blog saya ini... sebenarnya saya tiada cadangan lagi untuk penulisan yang akan datang... terpulang pada keadaan...

Barangkali sekian sahaja buat kali yang pertama ini.. hehe jangan jemu pula dengan penggunaan bahasa saya ( mana tahu kalau sukar untuk difahami )...

Menantilah untuk kali yang mendatang...

Jaga diri baik-baik semua dan jangan nakal-nakal...!! XD

3 comments:

  1. o.O
    what the hack..
    dun use BM la.. im not used to it ady.. =.=
    sudah berkarat.. lapisan oksidanya amat tebal =.=
    anyway, welcome to blogspot, and i hope u will gain a lot via blogging. i stopped blogging after posting a few posts of my masterpieces last time.. way back.. erm.. during the 6th Form.
    last but not the least, im bolt from the blue seeing u here and hopefully the nxt post will be in English.. it's kinda awkward for me to approach BM now.. :S
    gambateh lor!!

    ReplyDelete
  2. inginku tanya, engkau ini pure orang Melayu ka? nickname bm, bahasa seharian bm, now blog pun bm! org melayu pun tak semelayu engkau!

    ReplyDelete
  3. yaya.. setuju sekali dgn pendapat elaine.. masakan engkau dah ....!! o.O
    adakah universiti apec melahirkan insan yang sedemikian rupa? astaghfirullahzim.. ( or whatever the spelling is..) =.=

    ReplyDelete