Monday, April 27, 2009

"Cinta" dan ~keistimewaan~


~ "..cinta.." ~

terpikat dengan cara sebutan seorang senior di sini.. (penegasan saya ialah sintaksisnya dalam bentuk sebutan, bukan simantiknya...) sungguh istimewa penggunaan fonologinya untuk menyebut perkataan ini.. sehinggakan saya tercuba dan mencuba untuk melontarkannya dengan cara yang serupa.. namun, lain orang, lain budi bicaranya, lain frekuensi pita suaranya dan lain keperibadiannya.. ternyata gagal bagi saya memimik suaranya kerana setiap manusia mempunyai keistimewaan yang tersendiri yang saya kira tidak mampu dicabar atau diciplak oleh sesiapa..


~...keistimewaan...~

sebagaimana saya coretkan di atas, manusia sememangnya unik.. terdapat sesetengah perkara yang memisahkan antara kita.. pemisahan yang tidak dapat kita sambungkan walaupun sulaman benang emas digunakan.. contohnya, seseorang itu mampu bergaul rapat dengan rakan seperjuangannya dalam sesebuah organisasi tetapi masalah timbul dan menghantui si dia apabila kawan-kawan di sisinya menjadi subjek perbincangan jalinan persahabatan yang erat... kejayaan menjadi keraguan walaupun cubaan dirempahi keikhlasan... bagi saya, di sinilah wujudnya keunikan... tetapi natijahnya, kekosongan...


No comments:

Post a Comment